Dari 10 Lagu dengan Lirik Romantisnya Ini, Mana yang Paling Bikin Kamu Meleleh?

Musik adalah bahasa universal. Melalui musik, semua perasaan dapat diungkapkan dengan cara yang berbeda dan penuh nada indah. Melalui musik pula, dapat terlahir lagu-lagu romantis nan merdu yang kalau didengarkan tiap bait liriknya dapat membuat perasaan menjadi meleleh. Apalagi dengar bareng dengan pasangan, makin bertambah, deh, romantisnya. Nah, kira-kira dari 10 lagu romantis berikut ini, mana yang paling paling bikin kamu meleleh ya girls. Let’s check it out!

1. Rachel Platten – Stand By You

Lirik:

And love, if your wings are broken

- Advertisement -

Borrow mine so yours can open too

Cause I’m gonna stand by you

Kalau dikuatin gini sama pacar sih, kamu pasti semangat menjalani hari.

2. James Arthur – Say You Won’t Let Go

Lirik:

I knew I loved you then

But you’d never know

Cause I played it cool when I was scared of letting go

I knew I needed you

But I never showed

Ululu, cinta dalam hati, euy!

3. Charlie Puth – Dangerously

Lirik:

I loved you dangerously

More than the air that I breathe

Knew we would crash at the speed that we were going

Didn’t care if the explosion ruined me

Baby I loved you dangerously

I loved you dangerously

Wow, he really love you so hard girls!

4. Zedd – Find You

Lirik:

I’ll run away with your footsteps

I’ll build a city that dreams for two

And if you lose yourself

I will find you

Bangun rumah tangga bersama juga aku mau. Hehehe

5. Paramore – Still Into You

Lirik:

I should be over all the butterflies

But I’m into you

And baby even on our worst nights

I’m into you

Tentang persaan cinta yang tidak kunjung hilang…

6. Simple Plan – Perfectly Perfect

Lirik:

You’ll never see in you what I see

The little things you do which make me go crazy

I’m not crazy

You’re perfectly perfect to me

Ini, sih, versi bahasa Inggris-nya begitu sempurna, aduh gimana gak meleleh, nih girls.

7. Ellie Goulding – Still Falling For You

Lirik:

And just like that

All I breathe

All I feel

You are all for me

No one can lift me, catch me the way that you do

I’m still falling for you

Cuma kamu deh yang bisa bikin aku begini~

8. Ed Sheeran – Thinking Out Loud

Lirik:

I’m thinkin’ bout how

People fall in love in mysterious ways

Maybe it’s all part of a plan

May I fall in love with you every single day

I just wanna tell you I am

Aduh aku terbang nih~

9. Jessie J – Flashlight

Lirik:

Can’t stop my heart when you shinin’ in my eyes

Can’t lie, it’s a sweet life

I’m stuck in the dark but you’re my flashlight

You’re gettin’ me, gettin’ me through the night

Kamu penerang dalam hidupmu, ecieee~

10. Taylor Swift – Mine

Lirik:

Do you remember we were sitting there by the water?

You put your arm around me for the first time

You made a rebel of a careless man’s careful daughter

You are the best thing that’s ever been mine

Kalau dikasih lagu ini langsung nostalgia momen pas pertama ketemu dan kenal si dia, deh!

Coba siapa sih yang gak meleleh kalau disuguhkan lagu-lagu romantis kayak gitu? Kira-kira lagu mana yang jadi favoritmu girls?

Shares 232
Siti Yulianingsih

half of a storyteller. bibliophile.


Recommended: